Zasady zdrowego trybu życia. Zestaw ćwiczeń.

Dziś zajmiemy się zasadami zdrowego trybu życia oraz jak zawsze, będzie zadanie fizyczne. Najpierw zacznijmy od podsumowania zadania związanego z obliczaniem BMI. Ci wszyscy którzy zrobili zadanie zgodnie z instrukcją i przesłali w terminie na podany adres mailowy otrzymują bardzo pozytywne oceny. Przejdźmy do naszych zagadnień. Najlepiej zasady zdrowego trybu życia obrazuje grafika stworzona w Instytucie Żywności i Żywienia pod kierunkiem prof. dr hab. n. med. Mirosława Jarosza i jego zespołu roboczego. 

A oto i same zasady:

  1. Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
  2. Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
  3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  4. Pij co najmniej 3–4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
  5. Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
  6. Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
  7. Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
  8. Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
  9. Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
  10. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.
Zapoznajcie się z materiałami:

Aktywność fizyczna

Zbilansowana dieta


Na zakończenie przypominam o  kreatywnym ćwiczeniu, tworzeniu i przesyłaniu Dzienniczka Aktywności Fizycznej, zasadach bezpiecznego i higienicznego uprawiania aktywności fizycznej omawianych w poprzednich postach.
 

Zadanie fizyczne

Dziś ćwiczenia wzmacniające ogólnie naszą sprawność. Materiał zawiera rozgrzewkę, część główną i rozluźnienie.
 

Powodzenia! 

Popularne posty z tego bloga

Dzienniczek aktywności i test Coopera

Zasady samodzielnego ćwiczenia w domu, propozycje zadań